عوارض ناشی از ترک سیگار

درمان عوارض ناشی از ترک سیگار چیست؟

بسیاری از افراد پس از ترک سیگار دچار دردهای جسمی می شوند که طبیعی است و از عوارض ترک سیگار به حساب می آید. این دوره ای است که باید هر فردی که اقدام به ترک کرده است, آن را پشت سر بگذارد. در این مقاله می خواهیم درمان عوارض ناشی از ترک سیگار را برایتان شرح دهیم تا به کمک این موارد بتوانید از دردهای خود بکاهید.

درمان عوارض ناشی از ترک سیگار

از شایع ترین این دردها, دردهای عضلانی به خصوص در ناحیه پا و دست و قسمت هایی از بدن است. ممکن است این دردها از چند ماه تا چند سال ادامه داشته باشد, نکته مهم این است که بتوانید آن را تحمل کنید و از این مرحله به سلامتی عبور کنید.

علائم جسمی پس از ترک

یکی از دردهایی که اغلب افرادی که عوارض ناشی از ترک سیگار دارند, دردهای عضلانی است که به روش سم زدایی سعی می کنند آن را بهبود بخشند.

به دلیل آن که بدن انسان به نیکوتین موجود در مواد مخدر عادت می کند, پس از قطع مصرف بدن درخواست مصرف مجدد می کند و وقتی پاسخی دریافت نمی کند شروع به درد می کند.

دردهای ناحیه پا

یکی دیگر از عوارض ناشی از ترک سیگار, احساس درد شدید در ناحیه پا است. بهترین راه برای تسکین این درد ماساژ پاها با روغن های ارگانیک گیاهی است.

گاهی ممکن است به دلیل درد عضلات در ماهیچه های پشت ساق پا, فردر دچار سندرومی به نام “سندروم پای بی قرار” شود.

این سندروم موجب می شود که به دلیل درد زیاد, فرد پای خود را تکان های شدید بدهد. ممکن است در این ناحیه احساس خارش, سوزنی شدن, سوزش و خزیدن چیزی روی پایش داشته باشد.

درمان قطعی دردهای ناحیه پا فقط با تجویز دارو و به دست پزشک امکان پذیر است. به یک متخصص مراجعه کنید و از وی بخواهید داروهایی مربوط به دردهای عضلانی ناحیه پا برایتان به تشخیص خودش بنویسد.

دقت کنید که بدون تجویز پزشک به هیچ وجه نباید دارویی مصرف کنید. ممکن از به دارو حساسیت داشته باشید و دارو برای شما عوارضی داشته باشد.

تقویت و آرامش روان

یکی از روش های درمان عوارض ناشی از ترک سیگار, آرام کردن روح و روان است. پزشکان معتقدند ورزش هایی مانند یوگا, مدیتیشن و آگاهی ذهن به کاهش دردها و استرس و اضطراب های فرد درحال ترک بسیار کمک کننده است.

این روش بهترین روش جایگزین مصرف داروهای سنگین و قوی است که ممکن است خود این داروها عوارض دیگری داشته باشند. برخی از داروهای تسکین درد مثل متادون, خود اعتیاد آور است. در این صورت قبل از ترک اعتیاد قبلی درگیر یک اعتیاد جدیدتر می شوید. پس حتما قبل از مصرف دارو با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

درمان قطعی درمان دردهای جسمانی

افرادی که برای ترک اعتیاد به پزشک و مراکز درمانی ترک اعتیاد مراجعه نمی کنند, برای دوام آوردن در برابر عوارض ناشی از ترک سیگار نیازمند حامیانی هستند که آن ها را تشویق کنند و در این مسیر در کنارشان باشند.

توجه کنید اگر فردی در اطرافیانتان دارید که قصد ترک اعتیاد دارد, حتما از وی حمایت کنید. حمایت از افراد در این دوره حساس از اهمیت ویژه ای برخوردار است که اگر به آن توجهی نشود ممکن است تبعات بدتری نسبت به اعتیاد داشته باشد. و دچار معضلات جبران ناپذیر روحی و جسمی می شود.

ماساژ دادن را فراموش نکنید

یکی دیگر از راه های درمان عوارض ناشی از ترک سیگار, ماساژ درمانی است. ماساژ درست و اصولی می تواند گردش خون در بدنتان را بهبود بخشد و موجب ترشح بیشتر هورمون های مفید مورد نیاز بدن شود. افزایش ترشح این هورمون ها در بدن به ترک اعتیاد بسیار کمک خواهد کرد.

ماساژ درمانی به فرد درحال ترک, حس شادی و آرامش در بدن را القا می کند که این موضوع در روند ترک اعتیاد بسیا موثر است.

آب درمانی را جدی بگیرید!

از دیگرروش های درمان عوارض ناشی از ترک سیگار, آب درمانی است. برای تسکین درد عضلات می توانید آب درمانی کنید.

در آب درمانی معمولا از آب گرم استفاده می کنند که موجب افزایش جریان خون در بدن می شود و گرفتگی و درد عضلات را کاهش می دهد.

سعی کنید به طور مرتب حداقل هفته ای دوبار به آب درمانی بروید تا دردها و عوارض ناشی از ترک سیگار را هرچه سریعتر کاهش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست