حمایت از تولید ملی

مقالات
حمایت از تولید ملی

حمایت از تولید ملی

در عصر حاضر ، اقتصاد از مهمترین مسائل یک کشور به شمار می رود و تمام جوانب آن ( سیاسی ، اجتماعی و حتی اعتقادی ) لز اقتصاد تاثیر می پذیرد .

یکی از شاخه های اقتصاد ، حمایت از تولید می باشد که این مبحث دارای دو مفهوم کاملا محزا می باشد :

  1. اقتصاد در شرایط نرمال
  2. اقتصاد در شرایط بحران
  • مفهوم حمایت از تولید ملی در شرایط نرمال به انجام کارهایی که برای کشور مزیت اقتصادی داشته باشد اطلاق می گردد و هدف آن مستقل شدن از سایر کشورها نیست و برعکس در خلاف جهت این ایدئولوژی حرکت می کند . در واقع هدف این مفهوم ، محقق شدن حداکثر سود در سرمایه گذاری صورت گرفته است .  مثلا تولید کالاهایی که با توجه به منابع طبیعی و شرایط کشور ، بیشترین سود را حاصل کند . در این روش کشورها نه تنها نمی توانند مستقل باشند بلکه باهم کاملا در ارتباطند و در سود و زیان همدیگر شریک می باشند .
  • اقتصاد در شرایط بحران ( تحریم ، کمبود منابع مورد نیاز ، قحطی و … ) وقتی اقتصاد کشوری از جنبه های مختلف مورد تهدید قرار می گیرد ، برای جلوگیری از به هدر رفتن منابع طبیعی و انسانی آن کشور بهتر است که به سمت تولیدات داخلی رو بیاوریم حتی اگر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد ! در این راستا هم به بهبود وضع اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری گام مهمی برداشته ایم و هم دست تولیدکنندگان و واسطه های خارجی را از اقتصاد کشور کوتاه کرده ایم و از ارزش ها و توانایی های مردم عزیز خودمان دفاع کرده ایم .

گروه ماشین سازی عدیلی ، پیرو همین موضوع با به اشتغال درآوردن ده ها جوان ایرانی ، دست به تولید دستگاههای بسته بندی انواع مواد غذایی ، لوازم پزشکی ، صنعتی و … زده است و در این راه شعار ” حمایت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی ” را سرلوحه خویش قرار داده است .

ما مفتخریم که تولید کننده ی کاملا ایرانی هستیم

 

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست